#BTS ♥ Moje sposoby na naukę

Hej kochani ♥
Dziś kolejny post z serii Back To School. Niestety najwyższy czas pomyśleć o szkole. Samo kupowanie przyborów szkolnych w sumie lubię, ale myśl o tej całej rutynie, dniach wyglądających ciągle tak samo i wczesnym wstawaniu to od razu mi się odechciewa. Dziś mam dla Was moje sposoby na naukę. Bardzo lubię czytać takie posty, ponieważ często się dowiaduję o nowych sposobach, które okazują się pomocne. Mam nadzieję, że chociaż dla paru osób, ten wpis będzie przydatny.


♥ Przygotuj wszystko
Jeśli masz do nauki pare przedmiotów, najpierw wszystko wyciągnij i przygotuj do nauki. Zaopatrz się też w jedzenie i picie. Z doświadczenia wiem, że wstawanie po coś co chwilę rozprasza. Zawsze lepiej się nam uczy też z jakąś (zdrową) przekąską.


♥ Odetnij się od wszystkiego
Wyłącz/wycisz telefon i zostaw go w miejscu, którego nie widzisz. Zgaś telewizor i komputer. Wszelkie sprzęty grające też, chyba, że muzyka pomaga Ci (tak jak mnie) w nauce. Usuń z zasięgu wzroku wszelkie rozpraszacze. Pamiętaj też, żeby miejsce pracy było czyste.

♥ Kolory, kolory, kolory
Coś, co towarzyszy mi zawsze podczas nauki. Zapisuj daty, słowa kluczowe i inne potrzebne rzeczy na kolorowo. Wtedy rzucają się w oczy i łatwiej je znaleźć wśród notatek. Zaznaczaj kolorowymi karteczkami zadania domowe itp. Pomoże Ci to też w zapamiętywaniu, szczególnie jeśli jesteś wzrokowcem.


♥ Słówka
Każdy z nas ma w szkole przynajmniej jeden język obcy. Niektórzy uczą się słówek łatwo, innym przychodzi to z ciężkością. 
Mój sposób ? Zapisz na kartce wszystkie słówka z tłumaczeniem i powtarzaj je, aż zapamiętasz. Następne słowa tak samo, ale przy nich sprawdzaj czy pamiętasz poprzednie. Następnie rozetnij kolumny i porozcinaj słówka. Wymieszaj karteczki losując jedną sprawdzaj czy pamiętasz tłumaczenie. Na jedną stronę połóż te, których nie potrafisz i powtarzaj tak cały czas, aż zapamiętasz.


♥ Zeszyt do nauki
Ja zawsze przepisuję wszystko, czego muszę się nauczyć do osobnego zeszytu. Wtedy nie muszę wyszukiwać tego o mi potrzebne, tylko wszystko mam w jednym miejscu. W nim też używam kolorów.


♥ Niezapominajki
Może to nie sposób na naukę, ale pamiętanie o sprawdzianach itp. Wyznacz w swoim pokoju jedno, widoczne miejsce i tam zapisuj/przypinaj karteczki z zapisanymi datami, nazwą przedmiotu i tym, czego nie chcemy zapomnieć. U mnie jest to akurat tablica wykonana własnoręcznie *klik*


Tak więc to by były wszystkie moje sposoby na naukę.
Pamiętajcie jednak, że nic się nie uda bez dobrego nastawienia i chęci. Jakie są Wasze sposoby na naukę ? Piszcie w komentarzach.
Następny post pojawi się pojutrze.
Do piątku ;*

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts