✖ Żyletka i Ja ✖


Hej kochani <3
Pewnie część z Was po przeczytaniu tytułu posta pomyślała, że mam problemy z samookaleczaniem się. Nie, źle myślicie, jednak ta sytuacja nie jest mi obca, więc jeśli po przeczytaniu tego posta będziesz chciał/a napisać, że nie wiem o czym mówię (a raczej piszę) to znowu się mylisz. Jesteś ciekawy/a co napiszę na ten temat ? No to zapraszam.


Na początku może zacznijmy od tego co w ogóle skłania ludzi do zaczęcia zadawania sobie bólu fizycznego w taki sposób. Moim zdaniem jest wiele takich powodów, np: nie lubią swojego ciała, mają problemy rodzinne lub rówieśnicze, zerwanie z osobą, na której zależało jak na nikim innym itd. itp. Czemu robią to dalej ? Uspokaja ich to, w ramach karania samego siebie, nie chcą krzywdzić innych, więc krzywdzą siebie. Robiąc to odreagowują, zapominają o wszystkim innym, uzależniają się, mają nadzieję, że uda im się na tyle pociąć, że się wykrwawią, zadają sobie ból fizyczny, żeby nie czuć psychicznego. Niestety, jak już wspomniałam to uzależnia i to bardzo. Czy toleruję takie osoby ? Jesli nie są to osoby robiące to, bo jest modne, oczywiście, a nawet, jeśli wiem, że jest to ktoś z kim mam jakieś głębsze relacje i wiem, że wysłucha tego co mam na ten temat do powiedzenia i rozważy to, to staram się mu pomóc. Te osoby często nie mają się do kogo zwrócić o pomoc, albo nie potrafią się "pozbierać". Wtedy znajdują sobie nowe przyjaciółki - żyletki. Nie możemy tym osobą jeszcze bardziej uprzykrzać życia. Pamiętaj jeśli kiedykolwiek wyśmiewałeś, poniżałeś, dołowałeś itd. osobę, która teraz się tnie lub popełniła samobójstwo najprawdopodobniej jesteś powodem, przez który to się stało. Naprawdę chcesz być przyczyną czyjejś śmierci ? Nie ? To zastanów się nad tym, zanim znowu będziesz chciał komuś zrobić coś złego.

Niestety na tumblr jest pełno depresyjnych stron. Ciemne, dołujące, pełne smutnych tekstów i cytatów oraz zdjęć pociętych części ciała i żyletek, często w tle leci smutna muzyka. Wchodząc na taką stronę, praktycznie wiemy, że prowadzi ją osoba, która traktuje swoje ciało jak papier - tnie je. Nawet szczęśliwa osoba odwiedzając tego typu tumblr staje się nagle smutna i nieszczęśliwa. Nie oceniam ich, bo mój tumblr (którego juz nie porwadzę) też tak kiedyś wyglądał.
Posłuchaj wesołej muzyki, wejdź na kolorowego tumblr, zrób coś co lubisz, a na pewno poprawi Ci się humor. 

Pamiętaj, że jesteś jeszcze za młody/a żeby umierać. Nienawidzisz swojego ciała ? To na co czekasz ? Możesz coś z tym zrobić, ale na pewno nie pomoże cięcie się i użalanie się nad sobą. Nie możesz myśleć, że nie masz innych przyjaciół, po za żyletkami. Przecież one Cię krzywdzą, zadają Ci ból. Chcesz mieć takiego przyjaciela ? Myślisz, że jesteś brzydka ? Każdy jest piękny na swój sposób. Jednym podoba się co innego, drugim też i mogę Ci gwarantować, że w życiu znajdziesz taką osobę, dla której będziesz idealna. Tylko pamiętaj, że żeby ona się pojawiła musisz żyć. Są momenty, kiedy wydaje Ci się, że to jedyne wyjście, ale to daje Ci tylko chwilowe ukojenie, a ślady po nim zostaną na zawsze. Pamiętaj o tym, proszę.


Jakie jest Wasze zdanie i co macie do powiedzenia na ten temat ?
Piszcie na dole, a jeśli jesteś osobą, która potrzebuje pomocy i rozmowy z kimś,
to nie, nie idziesz teraz po żyletke tylko wchodzisz na maila i piszesz do mnie, jasne ?
Na prawdę, piszcie. Chętnie przeczytam czemu jesteście dla siebie tacy źli i postaram się pomóc.
Macie gwarancję, że przeczytam to tylko ja i będę wiedziała o tym tylko ja, a przecież
nie znasz mnie po za internetem, a nawet jeśli znasz, to nie mam Twojego maila na 100%,
więc nie będę wiedziała kim jesteś. Aders e-mail macie w opisie.
Tradycyjnie zapraszam do brania udziału w ankiecie, 
która znajduje się po prawej stronie pod "O mnie" 
Do następnego ; *

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts